Jag brukar så ca 1 Januari för att ha plantor som blir färdiga för utplantering slutet på April/ början på Maj.
Just den sort du nämner har jag ej sått Men jag skulle gissa att gro tiden är ca 8-10 dagar.
Problemet som jag har upplevt är att om jag sår plantorna för tidigt så blir det enormt mycket rötter i krukorna så de drabbas lätt av "rotsnurr"
men samtidigt så gjorde jag ju ett "försök" i år och planterade ut blommande Penseér i kruka till Påsk (de fick genomgå en snabb kurs i "härda ut kyla")...........kring den 20:e Mars var det dax och plantorna klarade sig galant till och börja med -13° var inga problem men när temperaturen gick ned till -20° då fick de problem.........men de dog inte men stannade upp i blomningen. De andra plantorna som ej blev utsatta för "köld chock" hann börja blomma en-två veckor innan de "chockade" plantorna åter började blomma.
Det är ju så att tiden när plantorna börjar blommar varierar en del Plantor från samma sort kan skilja 1-4 veckor från första till sista planta börjar blomma.