Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Alla duktiga trädgårdsmänniskor.., behöver er hjälp
          Gunilla T
          Inlägg 08-10-2008, 10:40
          Länk hit: #1

Gäster

Jag har lagt en ca 20 m lång gång av kullersten, till höger ligger trädgården och det är den vänstra sidan om gången som jag behöver hjälp med.

Det är naturmark så jorden är genomvuxen med allsköns rötter från skogen. Ogräset går ju att gräva bort men trädrötterna av björkarna vill jag helst inte skada mer än jag redan gjort.

Har satt in ett rotstopp av plast längs hela vänstra sidan av gången för att försöka hindra trädrötterna att ta sig in i planteringarna - går det så går det!

Vill göra något snyggt iaf av den vänstra slänten, naturen är vacker där men terrängen är minst sagt oländig - full med sten också.

Någon marktäckare har jag funderat på som klarar sig trots rötterna. Inte för många olika växter då jag inte gillar plottriga rabatter eller finns det små barrträd som kan tänkas klara sig där?

Täcka med grus och göra små planteringsgropar för miniväxter? Vilka växter klarar av detta torra parti? Hela slänten får mycket sol..

Stenhögen som syns på bilden är sten som grävts upp när jag gjorde gången.

Skickar några bilder i ett nytt inlägg då jag inte har listat ut hur man gör för att inte texten skall hamna fel när man bifogar bilder.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gunilla T
          Inlägg 08-10-2008, 10:54
          Länk hit: #2

Gäster

Bifogad fil  DSCN06100001.JPG ( 85.54k ) Antal nedladdningar: 28
          Bifogad fil  DSCN06090001.JPG ( 81.49k ) Antal nedladdningar: 42
          [attachmen
          t=25457:DSCN06080001.JPG]Bifogad fil  DSCN06070001.JPG ( 87.62k ) Antal nedladdningar: 26
          Bifogad fil  DSCN06040001.JPG ( 92.29k ) Antal nedladdningar: 26
          Bifogad fil  DSCN06050001.JPG ( 88.2k ) Antal nedladdningar: 24

Här kommer bilderna..
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  DSCN06060001.JPG ( 91.51k ) Antal nedladdningar: 27
          Bifogad fil  DSCN06080001.JPG ( 86.64k ) Antal nedladdningar: 26

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 11:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon