Ingen seriös människa köper väl ett djur man inte träffat? Kanske är hårt men då tycker jag man får skylla sig själv om man blir lurad på pengar. Djuren förtjänar mer engagemang än så.
Går det att registrera smuggelhundar i jordbruksverket/svenska kennelklubben? Menar hur man kan vara säker på att hunden inte är det? Sjukt att det ska bli på det sättet. Vågar inte ens stanna vid minsta lilla kiosk och lämna hunden utanför...
http://www.blocket.se/vi/18312578.htm?ca=16_s&last=1Där är en kennel att passa sig för. Dom har varit aktuella ang ögonsjukdomen PRA och då hävdade dom i sina annonser att troligen dom flesta kineser är smittade.. som om det är någon ursäkt för att avla vidare på känt sjuka hundar? Deras första kull lämnade dom ut när valparna var 7 veckor, 100% medvetet men när det uppmärksammades sa hon att hon inte hade någon aniiing och att hon måste räknat fel. Enligt någon efterforskning jag gjorde för länge sen så uppfattade jag det som om dom tagit 2 kullar på ett år på sin tik. Kull efter kull kommer trots att dom har annonser på sina hundar tills dom är 4-5 månader gamla för att dom inte blir av med dom. Jag köpte själv en hund från dom och hon satt själv och berättade om hur mycket pengar hon tjänade på den stora kullen och anledningen att dom lämnades ut när dom var 7 veckor var att familjen skulle åka utomlands. Jag var alltså en av dom som gick på niten att köpa hund i deras första kull.. Han blev dock aldrig någon lugn och trygg hund (som hon skriver att hennes hundar blir) så han fick flytta ut till en barnfamilj på landet. Och nej jag borde aldrig köpt honom men jag var 19 år, oerfaren och kär i den söta valpen och blundade för alla brister..
Sprid gärna deras namn så dom förhoppningsvis längre fram blir tvungna att sluta.