Jaha, nu har man fått sig ett par goda skratt, gillar era kommentarer. Men jag blir lite beklämd när jag läser texten, hoppas de - eller vi skattebetalare - inte pyntar alltför mycket för den här kursen. Citerar från sidan: "Det billigaste alternativet för att få bort fallfrukten från marken är att köpa en kratta och kratta undan frukterna så snart de hamnat på marken. Kostnad för en kratta ligger mellan 100 och 300 kronor. "
Tusan att jag aldrig tänkt på att jag behöver en särskild kratta just för äpplen! I den mån jag inte handplockar fallfrukten så använder jag det jag redan har. Och jag gissar att makapären inte krattar upp grannens boklöv från gräsmattan, elller???
Nog för att jag betraktar trädgårdsskötsel som en materialsport men även jag har gränser! Ni som gjort sidan, kostnad för kratta är inte alternativkostnad i det här sammanhanget, räkna om!! (Sorry ni andra, men jag har jobbat med försäljning och marknadsföring halva min karriär och blir lite engagerad när folk får fel utbildning) Edit: Jösses, och detta var på ett universitet dessutom... suck!
Redigerat av Ingrid Zon3: 08-10-2008, 19:29
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|