CITAT (blomkronan @ 11-10-2008, 19:49)

Fluxss
Dina änglar har inga "bett" av tvestjärtar? Har ni inga i skåne eller har du något medel som håller dom borta?
Ska du låta änglarna stå ute i vinter ingen?
jag bor inte längre i skåne där jag har trädgården utan i västergötland zon 3 och här odlar jag på en balkong/uteplats och där har jag min vita,mina röda som inte är röd . nere i skåne i trädgården har jag den på friland ( ja den kommer vara kvar ) och så min brokbladiga som nu mormor tar hand om åt mig . men då jag inte varit hemma så mycket i skåne eller haft tid att sköta om dom här i krukor så är dom inte alls så stora eller vackra som dom brukar vara .
tvestjärtar har jag i mängder både här och nere i trädgården , ibland är änglarna helt förstörda och ibland inte . har dock kommit på att dom änglar som står i blanka plastkrukor och som även står fritt aldrig har bett , men dom som står i lerkrukor eller direkt på marken eller nära väggar alltid får bet dock olika för år .
även Datura ( spikklubba ) är fleråriga buskar men dom kan vara knepiga att övervintra . lättast tycker jag dom är att övervintra som krukväxter med extra belysning .
Redigerat av flaxss: 11-10-2008, 23:27