japp, jag har oxå läst det så det BORDE ju blir bra med en någorlunda stark lågenergi lampa ovanför när jag har den en bit in i rummet...
och jag håller med dig, dom är verkligen skitsnygga... och utan att jag hade tänkt på det så hade jag två lite mindre till, hade visst köpt såna för nått år sen och haft i ett av mina terrarium...
jag plockade ut dom därifrån igår för dom hade ju verkligen vuxit ur det terrariet och när jag plockade ut dom så var en liten gren rutten så det skar jag bort så långt ner jag kunde men annars var dom i fin form och båda hade fått MASSA nya små skott som kommer långt nere på stammen så om ett tag så är dom förhoppningsvis kanonsnygga...
det har ju varit lite väl fuktigt för dom i terrariet men dom har ju oxå haft hög luftfuktighet så dom har nog mått både bra och dåligt om man säger så...

det är nog tack vare den höga luftfuktigheten dom har fått så mycket nya skott kan jag tänka mig...
och när jag plockade ut dom så knäcktes två små skott av, inte för att det gjorde så mycket när det fanns så många så jag har planterat dom i varsin egen liten kruka nu så snart har jag nog ÄNNU fler strandkastanjer...
//jonatan