Jag tror inte att vi är så himla många som gör så här, så vad 17! Tror mer att trädgårdsgubbarna och gummorna i kommunen tycker att det är roligt att någon visar intresse och uppskattning! Man skulle ju inte ta några fröer om man inte gillade växterna, så på så sätt är det ju en fantastisk komplimang!!
Här har dom börjat skövla bort sommarplanteringarna och jag undrar särskiljt om de sparar Dahlia knölarna eller kastar dom?!? Någon som vet? Det fanns en underbar plantering, som jag passerade varje dag på väg till jobbet, med lila-vita dahlior och Jätteverbena tillsammans med lila och ljusgula petunior! Dom där Dahliorna hade jag velat veta vad de hette?!
Jag skulle sno fröer från perenner också om jag hittade några som jag gillade!

jag har ju till och med snott plantor utanför mitt jobb (från kommunen).....en bortglömd före detta hundrastgård med små, snart döda Rosenplister bland nässlor och kirskål....

säg inget....om jag inte hade tagit dom hade de ju snart varit borta endå

jag räddade ju dom....från att ha varit två rankor med kanske 5-10 blad till nu...stora frodiga tuvor i min rabatt!!! Dom är i alla fall glada över att slippa ifrån "nässeldöden"
Hoppas att ingen anmäler mig nu......

så att polisen kommer och hämtar mig...

.
//Heda