Undrar egentligen om man kan säga att det ska vara på ett speciellt sätt när det gäller pallisar
Jag har flera stycken som alla står i fönster vilket gör att det kommer mycket sol på dom detta gör att dom behöver mer vatten på sommaren.
När jag köper en pallis så brukar den få fortsätta att bo i den krukan den satt i, om bladen börjar skrynkla sig och den ser hängig ut så planteras den om i vitmossa. Efter ett tag börjar den se alldeles normal ut. Alla som jag har palanterat om i vitmossa står kvar i vitmossa och alla trivs och dom flesta blommar om titt som tätt. Jag har även testat att odla pallisar i leccakulor vilket har fungerat om dom får en stor kruka. När jag använder leccakulor så har jag en stor glaskruka som jag ställer en plastkruka upp-och-ner på botten i sedan fyller jag med kulor runt om plastkrukan och uppepå sätter sedan ner pallisen som är rengjord från kompost, mossa och annat jox, fyller på med mer kulor så att den står stadig. Sedan häller jag på vatten till ungefär halva glaskrukans höjd, fyller sedan på vatten med jämna mellanrum... Detta har fungerat jättebra, tyvärr har en utav kulpallisarnas luftrötter vuxit fast på den målade fönsterramen så den går inte att flytta på...

Antar att den vill bo där

Kan även säga att jag aldrig doppar mina i vatten utan det är bara vattenkanna som gäller!