CITAT (Anma @ 19-10-2008, 00:20)

Oj, denna tråd var ingen bra för mig! Men jag har inte gått in på någon av sidorna. Har ju köpstopp...
Ang tvättnötterna. Jag försöker och försöker att bli nöjd, men jag tycker inte de är så bra! Gubbens t-tröjor luktar svagt svett fast jag använder 15-20 nötter. Med vanligt tvättmedel försvinner lukten. Kanske är det parfymeringen som kamouflerar? Har inte testat nötterna med doftolja...
Mina kläder luktar inte efter tvätt med nötterna, men jag svettas inte på samma sätt heller. Men samtidigt undrar jag ju om de verkligen är rena, när makens inte är det...
Hmm.. ja svettiga gubbar har jag också haft en gång i tiden, men de åkte ut ur mitt liv innan tvättnötterna kom in i det... Jag kan ju bara säga att när det gäller Alfons dregel på köksluckor och väggar så är det såpa och skrubbsvamp som gäller, torka rent med disktrasa finns inte det tar inte ens på ytan - jag har aldrig vart med om maken till segt jäkla slem, men allt dregel som hamnar på kläderna förvinner, både från vittvätt och färgat utan förbehandling och eftersom Alfons precis som alla andra GD's tycker om att stå och hänga över axeln så blir det rätt mycket smutstvätt... Tvättmaskinen är från tidigt 80-tal, så den är väl inte så värst supereffektiv den heller, annars kunde man tänka att det skulle spela roll. Vattnet kommer från egen brunn och är säkert fullproppat med arsenik, det kanske är det som gör det?

Jag kom på ännu en favoritbutik som jag brukar tycka om att sitta och titta i och slicka mig om munnen, men har aldrig handlat där, nämligen gourmera.jetshop.se.