Okej här är dealen (ursäkta den partiella trådkapningen)! Plantan ser i dagsläget ut såhär:
Den är då helt befriad från frukt och har fått en provadobehandling mot tidigare nämnda angrepp. Den står som synes en bit ifrån ett söderfönster och är tämligen omfattande i sin utformning. Det jag vill stöta med er är hur jag lämpligast förvarar den över vintern. Allt detta är ett experiment och det kan inte annat än gå fel, så dör denna har jag inte förlorat mer än jag skulle gjort om jag slängt den efter skörd.
Jag har även mitt nydbyggda odlingsrum där jag förvarar en del växter Här har jag mina chiliplantor en paprika och några frösådda physalisar. (Plus några passisticklingar)

Som synes är det redan nu tämligen fullt och alldeles för litet för den stora physalisen. Alternativet jag har är att beskära den kraftigt och ställa in den i det ljusa odlingsrummet, eller låta den stå oklippt som den står. Jag inser att inget av alternativen är optimalt men vill ha rådgivning i hur jag gör bäst. Båda platserna håller rumstemp ca 20-22 grader.