Skall du göra MÅÅÅNGA plattor så lönar det sig säkert att göra dem själv, men som sagt så går det åt att du har tillgång till plats att vara på, betongblandare och material - det är ju inte precis läge för att köpa ett helt lastbilslass vardera av grus och sten antar jag?
I våååran liiillla stad kan man köpa grus på lastbilscentralen och hämta själv med släpkärra. Har ingen aning om vad det kostar i så små portioner.
Jag har provat att göra plattor själv av slattar när jag håller på med andra gjutningar, med formar i stål, men jag har kastat formarna eftersom det var ett litet helsike att få ur plattan, formen borde varit delbar. Har också funderat på att skruva fast ett rutnät av trälister på en formplywood för att kunna tillverka ett helt gäng på en gång, men la ner det projektet och köpte begagnade plattor istället.
För ett antal år sedan lade jag plattor i hundgården, men hade inte så att det räckte, så jag lyfte upp plattor lite här och där och fyllde "hålen" med betong - blev alltså "plattor" som gjöts direkt på platsen där de skulle ligga.
--------------------
|