CITAT (tepa @ 23-10-2008, 23:07)

Hej
Såhär ser den ut nu. Allt det blanka mörka gröna utan fläckar, är sådant som kommit efter att jag började tråden för åtta månader sen. Visst ser den ju ut att må bra. När på året ska den blomma ? Den blommade ju i februari när jag köpte den.Kan ju vara "konstgjort", kanske den inte blommar den tiden i normala fall. Hoppas blomningen varar längre nästa gång. Om det nu blir en nästa gång.
Hälsn Tepa
hej jag har en annan sort men a din såg ut att må bra

jag tror dom bör blomma på våren och hösten men jag vet inte riktigt hur det är med sorten som du har. om den inte blommar så kan du på våren ge den en torka period på 3-4 veckor, dvs inte alls vattna den (förutom om du ser att bladen börjar bli lite gula då kan du ge den litegrann vatten) och sen efter 4 veckor så ökar du vattningen gradvis. detta ska tydligen tvinga den att börja blomma så det kan du testa!

en annan metod ska vara att man ställer den på ett svalt ställe och ger den en torkaperiod. kolla också upp ifall din sort ska vattnas med kalkfritt vatten förresten det ska min och kom ihåg att hålla den fuktig

lycka till