Lightprodukter löser inga problem. Vill man gå ner i vikt, behålla vikten, tänka på hjärtat mm, ska man inte lösa det med lightprodukter. Att använda lightgrädde i såsen är kanske bättre än vanlig, men bättre ändå vore att lära sej av med såserna. Rökare ska inte hellre snusa, som en del tror, de bör ju vänja sej AV med giggen istället.
Så är kosten och ätandet också beskaffat, bättre att vänja sej AV med dåliga vanor, än att ha dom kvar i lightversion.
matvanorna är beroendeframkallande, har man börjat med nåt extra gott är det klart att man fortsätter med samma recept, konstigt vore väl annars?
Om man hade alkoholproblem , skulle man INTE behandla det på samma sätt: Ja, jag vet att jag borde dricka mindre, så jag har gått över till folkbärs istället för starköl i veckorna. Alla vet att ska man bli kvitt såna problem är det avhållsamhet som gäller, dvs lägg av ,ed krökandet, PUNKT: Matvanorna bör också göras om på samma sätt, man kommer på vad som inte är bra och tar bort det, kinte kortsiktigt, tills dokton godkänner värdena, och sen tillbaka igen i gamla spår, utan för ALLTID.
En bil skulle man inte laga på det sättet, åka på besiktning och få en tvåa, skruva på nya stötdämpare, bli godkänd, sen hem igen och sätta tillbaks dom gamla..
Till alla som vill ändra matvanorna, det går! det finns så mycket gott bland gryner, grönsaker och från djurriket som inte är så fett och tungt, gäller bara att anstränga sej lite.
Och om man inte orkar anstränga sej för sin kropp, häölsan och därigenom LIVET, vad är då värt att anstränga sej för?
Lycka till alla som vill förändras och förbättras.
--------------------

|