Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hållbara gummistövlar, ...till barn
          tepa
          Inlägg 22-10-2008, 08:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Nu börjar jag tröttna på att köpa nya gummistövlar åt min sex-åring varannan månad. Igår när vi hämtade från dagis var det flera hål på hans två mån gamla Spiderman-stövlar. Finns det gummistövlar som håller ? Dom var bättre förr. Bor ju på Åland. Finska Nokia stövlar brukar vara bra, men dom har väl säkert blivit sämre dom också, som allt annat. Ni som har barn, har ni tips ? Det säljs nog svenska stövlar här, men vill veta vilken sort som är bäst. Tack.

Hälsn ilsken Tepa

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Myosotis
          Inlägg 25-10-2008, 22:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

För ca. 10 år sen köpte jag först ett par billiga gummistövlar i en vanlig affär som inte var vattentäta. Reklamerade och fick pengarna tillbaka, stövlarna var slut så jag kunde inte få nya. Köpte billiga stövlar någon annanstans, de gick sönder efter en vecka. Fick billiga stövlar, så gott som oanvända, av en som skulle flytta utomlands. De höll några veckor. Vid det laget var jag redigt förbannad och gick och köpte tretorn för flera hundra kronor. De höll i många år trots flitigt användande. Trodde då också att man fick vad man betalar för. Nu har jag tretorn igen, men min modell fanns inte längre, och de jag har nu är inte alls lika sköna att gå i utan stela och tunga. Har dessutom billiga som har hållit i några år, så nu är jag osäker igen om det kanske är lika bra att köpa billiga? Vad jag förstod så var de tvungna att ta bort någon mjukgörande ingrediens av miljöskäl för några år sedan, det kan ju vara så att de har hittat något annat som funkar, dvs att stövlar har olika kvalitet beroende på när de är gjorda också.

--------------------
          Det ska gå.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 09:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon