För ca. 10 år sen köpte jag först ett par billiga gummistövlar i en vanlig affär som inte var vattentäta. Reklamerade och fick pengarna tillbaka, stövlarna var slut så jag kunde inte få nya. Köpte billiga stövlar någon annanstans, de gick sönder efter en vecka. Fick billiga stövlar, så gott som oanvända, av en som skulle flytta utomlands. De höll några veckor. Vid det laget var jag redigt förbannad och gick och köpte tretorn för flera hundra kronor. De höll i många år trots flitigt användande. Trodde då också att man fick vad man betalar för. Nu har jag tretorn igen, men min modell fanns inte längre, och de jag har nu är inte alls lika sköna att gå i utan stela och tunga. Har dessutom billiga som har hållit i några år, så nu är jag osäker igen om det kanske är lika bra att köpa billiga? Vad jag förstod så var de tvungna att ta bort någon mjukgörande ingrediens av miljöskäl för några år sedan, det kan ju vara så att de har hittat något annat som funkar, dvs att stövlar har olika kvalitet beroende på när de är gjorda också.
--------------------
Det ska gå.
|