CITAT (Dito Verde @ 26-10-2008, 21:10)

Ja, det var en av mina fem sorter och den enda som jag är någorlunda nöjd med. Men de flesta blev mycket små. Nu är det dock några större på gång, hoppas de hinner mogna. Jag bor strax norr om Göteborg och de kan nog stå kvar i växthuset någon/några veckor till.
Jag kommer att följa med i din blogg, var så säker.
/p
Oj, lyckos dig att få så lång säsong. För mig dog säsongen i slutet av augusti eller nåt

Omogna chilis är också helt underbara! Jag vet inte om det ens är rätt att kalla dom omogna!? Dom är mogna men i ett tidigt stadium i sin utveckling?

Man säger väl inte omogen paprika om grön paprika?

Kul att du ska ska följa min blogg. Jag gissar att nästa inlägg kommer att handla om min kommande gula sås, gjord på mango/ananas-bas. Jag har fortfarande några chilis som står i köksfönstret som håller på att skifta till rött som ska användas till det projektet. Det känns roligare att koka på sitt eget

CITAT (Monaxe @ 26-10-2008, 21:23)

Den som kallas thailänsk chili, är det någon habanero sort? Lång smal och orange...
Nja,,,
är ingen expert på det där med latinska namn, familjer och sånt. Men thailändska chilis brukar vara smala, superheta och egentligen ganska smaklösa. Bara frän hetta. Inte alls min smak av chili.
CITAT (CillaM @ 26-10-2008, 21:26)

Jag är klart imponerad!
Tack, kul CillaM