CITAT (CillaM @ 28-10-2008, 19:26)

Nix, tyvärr. Känner mig ganska sänkt för tillfället. Vill inte tänka på hur stackarn har det och vad som hänt henne. I söndags eftermiddag fick jag noja, var snabbt iväg för att handla, ca 3 km härifrån och där det är bra med trafik o motorvägen går precis ovan paradvägen i byn. Över vägen springer en katt som trotsar den rasande trafiken och sätter sig mellan paradvägen och motorvägen. Hjärtat for upp i halsgropen o jag tänkte snabbt: Miro... Fast det var för mycket vitt på den här katten för att vara Miro. Men så blev jag förbannad på ägarna som släpper ut en katt i sådan våldsam trafik, här finns fasen inte en kotte, förutom jag o andra kattdårar då, som stannar för en katt, än mindre ser upp för den.
Det är bara att hoppas att Miro har hittat gården på andra sidan åsen där det finns hästar, chansen att hon får mat där är stor i sådana fall. För hit lär hon nog inte återvända, hon hade ju ingen som helst känsomässig relation till mig, det hann ju aldrig bli så.
Är så ledsen för din skull och för att pisse valde att ge sig iväg, innan hon hann finna sig till rätta.
Hoppas hoppas, hon trycker i närheten och ändå v'äljer att söka sig tillbaka
Ingen kul väg över till andra sidan, men hon kan ha sökt sig in i samhället istället...
håller tummarna för att hon snart väljer mat och värme, före friheten