Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kastrering av hund?
          uno
          Inlägg 28-10-2008, 22:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

Vad för det med sig av positiva resp. negativa effekter om jag låter kastrera min hund av ras Dansk-Svensk gårdshund 2 år.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          herkules
          Inlägg 29-10-2008, 00:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

det kastreras för lite! allt som inte ska gå i avel kan kastreras, hundvärlden skulle bli så mycket lättare om det gjordes. hundar kan umgås, inga oplanerade valpkullar, lugnare hundar, inget stissande i löptider mm.
          jag ser bara fördelar med en kastrering, eventuella nackdelar är i stort sett bara viktuppgång (som kan stävjas) och annorlunda päls.
          oftast hinner man inte se hur en hund blir på en kemisk kastrering utan man behöver ta sprutan fler gånger, det stjäl tid anser jag.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 29-10-2008, 00:32
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (herkules @ 29-10-2008, 00:22) *
          det kastreras för lite! allt som inte ska gå i avel kan kastreras, hundvärlden skulle bli så mycket lättare om det gjordes. hundar kan umgås, inga oplanerade valpkullar, lugnare hundar, inget stissande i löptider mm.
          jag ser bara fördelar med en kastrering, eventuella nackdelar är i stort sett bara viktuppgång (som kan stävjas) och annorlunda päls.
          oftast hinner man inte se hur en hund blir på en kemisk kastrering utan man behöver ta sprutan fler gånger, det stjäl tid anser jag.

Vilken tur att inte alla tycker samma... tummenupp.gif

Jag har märkt att vissa hundar inte klarar att bli ett "det"...Har upplevt flera hundar, som inte klarat kastreringen på ett bra sätt...(oftast lågrankade hundar) där det "dåliga beteendet " blivit värre, och hunden avlivats istället....Kan hända det hänt ändå, men kastreringen gjorde saken värre....(beroende på vad hundens problem är)....Är det en helt normal hund med rätt beteende, så varför kastrera den? thumbdown.gif

Tror att om flertalet hundar kastreras, skulle det nog fungera, men som det är i nuläget föredrar jag en mindre drastisk metod för att kolla om det fungerar, innan man gör det permanent.

vet att samma resonemang gällt katter tidigare, men där förespråkar jag kastrering på grund av att dom inte är flockdjur, som hundar är.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          herkules
          Inlägg 29-10-2008, 09:08
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (pejori @ 29-10-2008, 00:32) *
          /..../
          Tror att om flertalet hundar kastreras, skulle det nog fungera, men som det är i nuläget föredrar jag en mindre drastisk metod för att kolla om det fungerar, innan man gör det permanent.
          /..../

ja, om fler hundar kastrerades så skulle det bli annorlunda, framför allt i storstäderna. jag tycker mig märka en trend där fler kastrerar sina hundar vilket jag tycker är bra.
          mina gamla hanhundar är det inte (jag har inte tyckt det varit någon idé då de redan befäst en massa dumheter) men nästa hund ryker kulorna på så fort det är möjligt. skulle jag till äventyrs köpa en tik så tänker jag kastrera den med. hade jag kunnat vad jag kan idag så hade många slagsmål och andra incidenter kunnat undvikas med kastrering.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 07:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon