Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Och vilka rosor blev ni riktigt nöjda med i sommar ?, friska, vackra, ovanliga mm
          Kajsa
          Inlägg 29-10-2008, 12:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Nu när vi stänger trädgården och kylan kommer så smått kan man fundera lite över de rosor man varit särskilt nöjd med, vore kul om vi delar med oss av våra gobitar. Skriv, visa foto på dom rosor ni gillade särskilt mycket i sommar.

Gjorde ett litet album av mina Rosfavoriter 08

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa
          Inlägg 29-10-2008, 18:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Härligt rose.gif
          Rosen Cornelia var ljuvlig, men bilden på Wrams Gunnarstorp tittade jag lite extra på, så grann Anna, satte en i sommar som växte fort men jag fick inga blommor, det är en zon 4 ros så den hoppas jag mycket på.
          flaxss, dom där härliga färgerna på din ros är just mina stora favorit färger i sommar

Kordes Rose Aloha, ny klätterros som jag ska snurra in i vinterväv, planterad lite väl kallt här och jag står inte ut med att jag inte får blommor nästa år igen. Osäker om hur mycket kyla den tål, förra vintern var så snäll.

Alchymist, ska jag också snurra in i vinterväv, den är klen, tog tre år att få blommor på
          Blommar på gammal ved.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera
          octachoron
          Inlägg 29-10-2008, 23:41
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 891
          Medlem nr: 18 990

CITAT (Kajsa @ 29-10-2008, 18:36) *
          Kordes Rose Aloha, ny klätterros som jag ska snurra in i vinterväv, planterad lite väl kallt här och jag står inte ut med att jag inte får blommor nästa år igen. Osäker om hur mycket kyla den tål, förra vintern var så snäll.

Jag har satt två Aloha (Kordes) i år. Jag bor i zon 4 så jag hoppas verkligen att de överlever vintern så att jag kan njuta av deras underbara doft nästa år! Och låt oss inte glömma synen av de vackra blommorna:-)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 13:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon