CITAT (Thé @ 29-10-2008, 16:54)

Ja, det där med växtplats och flyttning är ju det stora problemet. Vet jag väl! Men det kan väl inte bara vara jag som faller pladask och sedan inte vet var jag ska göra av växterna?
Jaha, vilka sorter... De här bilderna har jag snott från pionexepertens hemsida:
Lillian Wild
LillianWild.jpg ( 31k )
Antal nedladdningar: 20Immaculée
immaculee.jpg ( 4.81k )
Antal nedladdningar: 22Do Tell
DoTell.jpg ( 32.55k )
Antal nedladdningar: 22Bowl of beauty
BowlOfBeauty.jpg ( 35.53k )
Antal nedladdningar: 19Dinner Plate
DinnerPlate.jpg ( 35.23k )
Antal nedladdningar: 24Och La Tulipe som inte finns kvar på hemsidan längre. fast jag inte har fått den än...?
Sedan har jag även beställt en buskpion Hua Er Qiao
HuaErQiao.jpg ( 42.51k )
Antal nedladdningar: 16Det finns andra som jag bara drömmer om, som den fantastiskt vackra Julia Rose, som jag tycker är lite dyr... men kanske något annat år:
julia_rose.jpg ( 39.65k )
Antal nedladdningar: 20Och Callie's Memory är också lite dyr, men kanske ett annat år:
callies_memory.jpg ( 37.31k )
Antal nedladdningar: 21Min smak växlar tydligen och just nu tycker jag att Do Tell och Immaculée är vackrast av dem jag beställde, men då tyckte jag väl inte att jag kunde leva utan exempelvis Lillian Wild. Och den är ju fin den med.
Farliga foton!!! Immiculée"!
Jag har varit slarvigare(än med rosorna) med att ha koll på namnen på mina pioner(och clematis) och ngra växte redan i trädgården när vi flyttade hit för snart 17 år sedan.
Buskpioner har jag några stycken(också de flesta utan namn, eftersom vissa plantskolor har sålt dem utan namn.) Passopp för våren, om den blir mild och det bildas knoppar på buskpionerna, för blir det sedan kalla nätter, ryker hela blomningen det året. Så blev det för några av mina förra våren, så nästa år blir det filt på, om våren blir likadan. Den äldsta blommade iallafall. Enorma tefatsstora blommor!
trp2.JPG
trp.JPG