Oj då, ja den ser verkligen ledsen ut, och påminner mig om hur mina såg ut när jag kom hem efter semestern..Jag blev aldrig helt klar på om den hade fått värmeslag eller om dom var felvattnade.. Den lilla var sämst åtkommen och tror att den var för torr i samband med hög värme, för den stora hade ju en mycket större kruka och hade mer fuktighet, och klarade sig nog genom det.. Min står ju som du kanske vet ute året runt, och jag antar att dom inte reagerarar på samma sätt. Värmen vi hade i somras kan väl inte jämföras med den du har, eftersom du bara eldar på natten, så värmeslag är nog uteslutet i ditt fall. Jag har alltid känt det som om dom inte vill vara helt torra, och därför står dom i självbettningskrukor, men dom vill iju inte vara blöta, så det finns nog stor möjlighet till att det är vattnet som spökar. Den stora kom igen ordentligt efter att jag hade klippt bort alla blad som man såg hade fått halsen strypt efter att ha slokat så kraftigt under flera dagar. Dom brukar ju ha lätt att skicka ut nya blad från sin "knöl", så ge den en chans att eventuellt komma med nya blad, för dom som finns på den nu, tror jag inte kommer att orka komma igen...hoppas att jag har fel och att du kan sätta in ett kort med nya blad, för du har ju trots allt varit hemma och kunde flytta den på en gång, vilket jag inte kunde göra...Håller tummarna
--------------------
|