Jag har ju också skrivit att den inte vill vara torr, och att den lilla, som inte gick att rädda var för att den var för torr.. Plus att jag har dom i självbevattningakrukor, just för att dom inte vill vara torra..
Det är ju inte samma sak att vara blöt, som att vara ordentligt fuktigt, vilket man ju lyckas med i såna krukor.
Att ha dom planterade i vatten är inte heller samma sak som att ha rötterna stående i stillastående vatten instängda i en kruka.
I ett akvarie eller en damm brukar det finnas syre i omgång, och det måste det ju göra för att fiskarna ska kunna leva..för om syret fattas så dör både fiskar och växter av förruttnelsen som uppstår.
När man sätter sticklingar i vatten så är det i rent vatten, och man ska inte ha bladdelar i vattnet, just för att dom ruttnar. Rötterna som kommer, trivs bra i rent vatten, men inte om vi i det glaset häller ner jord och låter det stå i värmen, då ruttnar allt ..
Så visst vill dom ha vatten, men allt har sin gräns, åtminstonde är det vad jag har kommit fram till efter att ha gjort en massa fel.
Chamomille...Jag hittade båda mina så när jag kom hem..ingen rolig syn att komma hem till..som tur var klarade sig den stora, säkert tack vare krukan
Jättefin Fredskalla du har Dragon lady, men lite jobbig att plantera om skulle jag tro.
Min har så stor kruka att jag bara fyller på lite ny jord ibland, för ännu har rötterna inte fyllt upp den. Så här fina var blommorna i juli, tog bara kort på en blomma för att den skulle komma mer till sin rätt.( och jag är lite lat, för jag har säkert en massa kort, men eftersom det går så segt...).
DSCN7520.JPG ( 45.57k )
Antal nedladdningar: 107
DSCN6990.JPG ( 32.54k )
Antal nedladdningar: 143