Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon som köpt katter på katthem?, Verkar vara dyrt.
          Sol_blomman
          Inlägg 03-11-2008, 17:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 13 232

Hej! jag är intresserad att köpa 2 st katter på ett katthem dem kostar 950 kr styck. Jag tycker att det är lite dyrt man får katterna och ett kontrakt man ska följa. Dem frågade varför jag vile köpa
          en katt där?, vad jag jobbade med?, bodde jag ensam? många frågor på en gång på telefon, hon var inte trevlig

tyckte jag. Katthemmet ligger i ett annat län där jag inte bor, hon tyckte det var långt från där jag bodde och till hemmet. thumbdown.gif Har någon köpt en katt på ett katthem nångång?

Kändes konstigt när hon frågade mig vad jag jobbade med, är tyvärr arbetslös inte populärt det att säga det, no.gif verkade det som. Har kollat på hemsidan finns katter som är tingade redan blev förvånad! confused.gif För enligt henne kunde hon inte lova mig några katter hon tyckte först jag skulle komma och titta på dem först. Konstigt tyckte jag. Fick frågor om jag ville ha innekatt el utekatt jag sa både och om det går, frågade hur jag bodde. Lägenhet sa jag hon tyckte det inte va bra att ha en utekatt då verkade det som.
          Jag tycker om djur och skulle vilja ha en el flera katter. Där jag bodde i min förra stad fanns det missbrukare och alkholister som fick hundar för att dem skulle få sällskap o inte va så ensammna fick det av socialförvaltningen. Och jag försöker att köpa katter o det verkar vara väldigt svårt, är det för att det är ett katthem kanske? Hon verkade vara väldigt misstänksam mot mig kändes det som. Jag sa att jag var intresserad av 2 st katter o tänkte säga att jag ville komma o titta på dem, hann inte säga det, hon bara skrattade o sa att dem går inte att klappa hon verkade va otrevlig. Har någon några tips vart man kan köpa katter? Är nyinflyttad i staden här har just inga kontakter. Vänliga hälsningar Sol blomman

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ängsvädd
          Inlägg 03-11-2008, 18:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Jag tror inte det finns några katthem som omplacerar okastrerade katter, förutom ungar då. Ofta har katthemmen själva bekostat kastrering. De säljer nog inga ovaccinerade katter heller.

De frågar ut de blivande hemmen för att de bryr sig om katterna - det är en ganska svår uppgift att försöka avgöra om ett hem är lämpligt eller inte. Tråkigt att hon inte lät trevlig, men hon gör nog så gott hon kan för katternas skull. Jag tycker inte du ska ta åt dig.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 14:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon