Hej! Jag har en hoya som jag fick som stickling förra sommaren. Den har i vinter hängt i en ampel i taken en liten bit in från ett ljust fönster, har alltså inte fått något direkt solljus. Jag kommer inte ihåg vad den heter men bladen är mörkgröna och blommorna ska bli som små vita raketer. Det har funnits en klase med knoppar ett bra tag nu men jag tycker de utvecklas väldigt långsamt. Är jag bara otålig eller vill den kanske ha mer ljus? Tycker för övrigt att den borde vilja ha lite mer jord nu när den växt lite sen jag satte den. Är det bra/dåligt/spelar ingen roll att plantera om den nu och är det något speciellt jag bör tänka på med jorden? Vill gärna att den växer lite rejält o grenar sig efter blomningen då den nu bara är en enkel "gren" på 20-30cm. Borde jag förresten ställa den i ett fönster med stöd eller trivs den hängande?
/frågvis relativ nybörjare på hoyor
--------------------
PS. om du vet namnet på suckulenten i min signaturbild, skicka gärna ett meddelande med det. Det finns en till bild på den på min hemsida DS. hemsida: www.hsprodukter.se/mona (sidan innehåller en del av mina växter men även målningar mm)
|