här kommer det gillan...
vill ni skratta lite?
håll i er då.
nu ska ni få ett litet axplock av min underbara dag.
kliver upp i morse när jag vaknade av att den ena katten hade kissat i båda mina sängar.
jag är ingen förespråkare av dödsstraff, men i detta läge är jag det.
efter att ha försökt tvätta av det värsta på två resårbottnar, gick jag och kokade
gröt till valparna.
när jag skulle servera den till dom snavade jag över tiken och kastade den stora skålen med mannagrynsgröt rakt i väggen.
skålen gick naturligtvis sönder och tjock
gröt rann längst strukturtapeten.
jaja inte mer med det...kokar ny
gröt och städar upp medan valparna äter.
kokar en kopp kaffe för att lugna ner mej, men filtret gick sönder, så jag fick sump i munnen blä...
nåja...åker och handlar lite till bäbbarna, samt lite godis till dom stora....grisöron blev det.
hem med dom och när en valp kom lite för nära henne, näppsade hon den....ingen fara skedd, med den skrek som en galning och jag med....
UT UR MITT KÖK!!! och hunden seglar över brädan för dörren.
då fastnar hennes halsband i skivan så hon får panik och sliter loss plankan och far som ett jehu igenom köket och in under bordet med den i släptåg.
hon får då med sej bordet, samt tre av mina orkideer som står på bordet och i fönstret.
jag försöker stoppa henne innan hon råkar skada valparna så jag far in under bordet efter henne.
får tag i hund och lyft av skivan,som jag bär, eller rättare sagt skulle bära ut ur köket, när jag trampar i grötfatet.
gröt är halt, så jag far på öronen med skivan i ett stadigt grepp.
ligger raklång på golvet, med skivan tryckt not bröstet, samt två stora monster som slickar
gröt över hela mej, samt åtta valpar som tycker det är kul med matte på golvet.
suck...städade igen och kokade nytt kaffe...bestämde mej för att stanna kvar vid datorn ett par timmar.
Rondellslipjapp...det har jag...men den gäller aldrig för mina stolleprov...
idag har jag slipat fötterna med en
rondellslip
gick jättebra, men borrmaskinen var steglös, så när jag tog i för hårt försvann både valkar och skinn
tänkte att det skulle gå fortare än med fotfil, och det gjorde det....
men snart är dom redo för nya utflyckter dom små tossingarna...ska bara läka såren efter slipen först
Redigerat av pejori: 05-11-2008, 14:28