Idag kom kuvertet tillbaka till mig.
För det första vill jag tacka er alla som har varit med och bidragit till innehållet i kuvertet
Men jag fick ett moraliskt dilemma
Jag hade räknat med att det skulle finnas max 2-3 påsar som jag ville ha och att jag därför med gott samvete kunde plocka ut de påsarna och sen skicka iväg kuvertet på "vända 2"
Det finns 8 påsar som jag nästan kan sälja min själ för

+ 2 påsar som jag vet att en god vän till mig skulle bli överlycklig för!
Av de fröer jag skickade finns det kvar 1 påse, den slänger jag, eftersom ingen ville ha den.
Det enda jag kan bidra med är fler Tagetes-fröer. Jag skickade många såna påsar men de är borta nu. Kanske nån "blev utan"? Nu spelar det ingen roll för portots skull om jag skickar med några nya såna påsar, så det är väl iofs detsamma.
Om jag slänger 1 påse och plockar ut 10, finns det 23 påsar kvar i kuvertet (och några är dubletter) + då eventuellt fler Tagetes-påsar.
Jag vill helst skicka kuvertet direkt till nr 1 på listan, hon bidrog med lika många påsar som jag, så att listan kom igång. Jag har inte PM:t henne ännu, så jag vet faktiskt inte om hon vill ha det igen, men jag tycker att hon ska få första chansen.
Vad tycker ni? Hur ska vi göra?
Och ska det gälla samma sak den här vändan, stoppa i lika många fröpåsar som du tar ut? Har ni någonting kvar att byta?
Och sen undrar jag lite försiktigt: hur ska vi få stopp på den här kedjan?

Ska den kanske vara ständigt vandrande?
Vad säger ni? Hjälp mig!!