Bild 1och 2. Grävarbilder. Plintarna är till kommande pergoler i höst, om vädret håller sig och äkta hälften har lust och tid. Rosorna på bild 1 är "Starkodder" och "Polka"(som blev förflyttad hit) och i kanten fick även "Open Arms" en plats(ev en obelisk till den? Vi får se...) På bild 2 är det "Valdemar", "Laguna", "Raubritter"(inköpt i somras, men förflyttad nu från första planteringsplatsen) och slutligen vår äldsta "Mme Isaac Perrire"(inköpt ngn gång i början/mitten på 90-talet)som såg ut att må dåligt. Ny chans på nytt ställe, annars har jag två till yngre ex planterade vid vår tunnel av armeringsmatta...(Som synes, där finns anledning att inte "stänga trädgården än för i år...)
Bild 3 är blommor på min "Candy Cover"-stickling från -07, som jag planterat ut i rabatt i höst. Fotot taget innan kylan i helgen. Läste ngnstans på nätet att "Candy Cover" också heter "Christoffer Columbus", vilket ju iallafall för mig, är lite förvirrande, då jag har en orangefärgad rabattros med det namnet.(Bild 4)(Någon annan, som också hört talas om att "Candy Cover"även heter Chr.Col?)
Igår var det sådant blåsväder här i Skåne, så det blev inget "stengräveri" för mig. Kanske lite idag, innan jag ska iväg och jobba kväll... Vi får se.
Redigerat av AnnammA: 07-11-2008, 09:30