Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips om hur orkideer ska överleva.
          TEZZ
          Inlägg 08-11-2008, 20:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 182
          Medlem nr: 12 788

Jag har fått två okideér och behöver nu lite nybörjartips på hur jag ska få dessa två stackars växter att överleva i mitt hus. Jag vet absolut inget om dessa växter och har aldrig ägt någon orkidé tidigare.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Felicia
          Inlägg 08-11-2008, 22:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Mina orkideer blommar så snällt, en av dom har nu blommat utan avbrott i mer än ett år.
          Hur jag sköter dom - jag brukar försöka vattna dom en gång per vecka genom att doppa ner dom några sekunder i en hink med vatten men oftast blir det bara att jag spolar vatten i krukan direkt under kranen.
          Försöker komma i håg att ge dom näring (för orkideer) en gång per månad under sommarhalvåret men det kanske blir varannan månad..
          Summan av detta blir att dom är tåliga, kanske rent ut av att dom mår bra av att bli lite bortglömd.. tongue.gif

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-11-2008, 22:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Felicia @ 08-11-2008, 22:15) *
          Mina orkideer blommar så snällt, en av dom har nu blommat utan avbrott i mer än ett år.
          Hur jag sköter dom - jag brukar försöka vattna dom en gång per vecka genom att doppa ner dom några sekunder i en hink med vatten men oftast blir det bara att jag spolar vatten i krukan direkt under kranen.
          Försöker komma i håg att ge dom näring (för orkideer) en gång per månad under sommarhalvåret men det kanske blir varannan månad..
          Summan av detta blir att dom är tåliga, kanske rent ut av att dom mår bra av att bli lite bortglömd.. tongue.gif

Jag har ett dussin orkideer av lite olika slag och sköter dem ungefär likadant (lika illa?) som Felicia. Med ett undantag, så blommar de villigt om och om igen och mår allmänt bra.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 05:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon