CITAT (DragonLady @ 09-11-2008, 12:49)

Ja det är ett rent under att vi som är över 40 överlevde vår barndom... ingen cykelhjälm, dricker ur samma flaska, cykla till skolan i ur o skur utan o bli körda, ingen mobiltelefon, ingen data, ingen egen tv, inga vitamintabletter, inget gluten eller låglaktos mat, inga antibakteriella rengöringsmedel, inga trygghets råd i skolan, ingen som hade adhd, inga föräldrar som var hemma pga. utbrändhet, inget daghem eller fritids, inga föräldrar som lekledade för en, ingen slags curling what so ever... listan kan göras lång

nog fanns adhd, bara det att det inte fanns namn för det, jag fick vitamintablett och nä inga föräldrar lekledde en, det gjorde allas föräldrar, stenkoll från varenda morsa i kvarteret.
som någon redan skrivit innan - vi fick en jäkla massa frisk luft i oss, det får inte alla barn idag, varför då utsätta dem för giftiga kläder? även om kläderna är gjorda av ekologiskt odlat material så duschas de tyvärr ibland med insektsdödande medel om det kommer från långt-bort-i-stan.
jag tycker inte att folk är överdrivet försiktiga av sig i dag vad det gäller bakterier (tvärtom, många är riktigt snuskiga) och salmonella har vi ju inte så mycket av här i sverige ännu. men fanns risken för salmonella iom imundigande av råa ägg så vore ju valet tämligen enkelt.
iaf för mig.
att kalla hygien för fjanterier är lite overkill kan jag tycka.