Hahaha, det lät som om du var tvungen att ta cykeln ett par mil för att komma till dom, skönt att det inte var så.
Vid ett tillfälle såg mina ( Hibiskusar) ut så utan att vara torra, det var för att det hade båst kallt på dom, men det har det ju inte gjort på dina. Dessutom ser jag att dom får ljus genom ett fönster, så egentligen borde dom ju må bra...Det enda jag kan komma på om vi tar bort kyla och blåst är att rötterna blev lite uttorkade vid något tillfälle, för mina reagerar snabbt just som din när den är torr....men när dom får en rotblöta brukar dom komma igen dan efter vattningen. ( att vattnet rinner igenom krukan kan ju vara ett bevis på att jorden är så torr att den inte kan suga åt sig vattnet som den bör.!! Eller var det efter att den hade stått i vatten ett bra tag för att kunna suga upp vatten ? )
Min får ju aldrig någon RIKTIG vintervila, så jag vet inte hur dom ser ut under en sån...men å andra sidan så har ju min runt 12+ ute på vintern. Ingen större aktivitet, men bladen ser inte så där vissna ut..men om dom slokar så får den vatten på en gång.
Den är ju en riktig ljusälskare, för den vill ju helst stå i fullt solljus ( T om här nere) så den kanske skulle må bättre om du kunde sätta den i fönstret när du nu har ett sånt.....