CITAT (Aqvakul @ 07-11-2008, 17:16)

När vi flyttade in i lägenheten i stan och skulle flytta vårt fasta abonnemang ,så envisades de med att vi skulle uppge tidigare telefonnummer i lägenheten. Problemet var bara att huset var helt nybyggt. Efter många "om och men" så fixade det sig. Numera har vi Comhem via kabel-TV, billigt och bra!
Minns du vad det var för "om och men" som löste det hela? Anledningen till att min nya telefon inte fungerar är, enligt Telia, att han som senast hade fast telefon i mitt hus inte har anmält att han flyttade för 14 år sedan. Alltså ligger hans nummer kvar och spärrar mitt nya. Han har dock kvar samma nummer där han bor nu, och anser att hans nummer omöjligt kan ligga kvar och spärra i mitt hus. Men han har i alla fall lovat att ringa Telia och försöka reda ut det hela. Jag kan ju inte avbeställa hans nummer om det är vad som behöver göras. Det ska bli spännande att se hur det går!
Olle