CITAT (Lars-Olof Arvids @ 10-11-2008, 11:38)

Minns du vad det var för "om och men" som löste det hela? Anledningen till att min nya telefon inte fungerar är, enligt Telia, att han som senast hade fast telefon i mitt hus inte har anmält att han flyttade för 14 år sedan. Alltså ligger hans nummer kvar och spärrar mitt nya. Han har dock kvar samma nummer där han bor nu, och anser att hans nummer omöjligt kan ligga kvar och spärra i mitt hus. Men han har i alla fall lovat att ringa Telia och försöka reda ut det hela. Jag kan ju inte avbeställa hans nummer om det är vad som behöver göras. Det ska bli spännande att se hur det går!
Olle
Ja, jag fick tag i någon "stationsföreståndare" som insåg att varken namn eller adress stämde med var telefonen befann sig. Vem, vad eller hur, fel namn och fel adress kommit in i telias papper, är det ingen som vet. Tydligen krävs det mer än en vanlig anställd i alla fall, för att få ordning på deras datasystem och register.
Annars kan jag faktiskt berätta att TElia lyckats skicka mig en bekräftelse, på ADSL, abonnemang och nyttjande TILL RÄTT ADRESS!!! Kom med posten idag! Det tog ju som sagt BARA 2månader!