CITAT (Red Top @ 12-11-2008, 08:24)

Det är mycket prat om hur man ska vinterförvara sina växter. Jag njuter hellre av dem så länge de blommar.
Azaleorna som säljs i handeln nu är speciellt framtagna för att lysa upp vår tillvaro nu i höst/vintermörkret. Ta in den och placera den någonstans där du verkligen kan njuta av den. Om du har möjlighet att förvara den svalare på nätterna, så gör det, den blommar längre då. 
det är inte sant , att dom är speciellt framtagna för att vara inne som krukväxter . Azalea vid denna tiden trivs mycket bättre om det är svalt ( inte över +15c ) och i ett öst fönster . och hållas fuktigt . även där dom säljs i handlen ser dom fula ut efter ett tag när dom står inne i värmen. kunderna i plantskolan ser inte det då dom byts ut med jämna mellan rum när ny leverans kommer .
CITAT (tepa @ 12-11-2008, 09:25)

Flaxss, du är en hejare på krukväxter. Men du pratade om skuggigt fönster, men den ska ju ha mycket ljus ?
Hälsn Tepa
i öst läge är bäst för den åretrunt , har du blommlampor så gör dom ingen skada sålänge det inte är varme från dom , just detta år kan även azalea placerar i söderfönster .
CITAT (blomkronan @ 12-11-2008, 01:13)

Den var två färgad... en "stam" var av en annan färg, så jag fick två för priset av en.

min är också tväfärgad , den ena halvan är prickig ( rosa prickar ) .
den kan nog stå där om du vill ha den där , håll den fuktigt även då .