Jag har inte någon bok om Schlumbergeror ännu, Therese, bara samlat material...Det är bra att veta att ´Golden Charm`är den allra största, jag har gjort en jämförelse mellan mina tre (+1) blommande schlumbergeror och titta...min gula är nästan 8 cm lång...de andra är betydligt mindre det ser man på bilden...Jag har inte lagt märke till detta tills idag, då måste jag fråga hur stora är era gula hybrider? Är de mindre eller större...Ja, den kan variera lite men hur stora är de andra gula hybriderna ungefär ?
Bild på gul okänd hybrid, ´Malissa`och ´Thor Bella`
Schlumbergeror__ok_nd_hybrid__Malissa_och_Thor_Bella__nov_2008.jpg ( 81.17k )
Antal nedladdningar: 56Du har rätt, Therese, med den rosa färgen...problemet är att både ´Golden Charm` och ´Golden Sun`är aningen rosa i alla förhållanden, men kanske det här med blomstorlek kan avgöra saken...Ja, och om det är korsningen med orssichiana och truncata då är det inte Schlumbergera x buckleyi men Schlumbergera x reginae...
´Enigma`ser helt exotiskt ut, mycket fint exemplar...

Jag ser fram emot bilder på blommorna...
EPRIC... Har du ´Enigma`därifrån också? Jag har tittat på deras hemsida men hur betalar man, de skickar ett separat mail till alla några dagar efter beställning

eller hur går det till med betalning? Har du goda erfarenheter med dem? Ja kommer kanske också att utnyttja deras tjänster...
´Aspen` ser ut som russeliana (utan blommor) i mina ögon, kanske en smula större...

Jag är verkligen nyfiken vilka blommor den kommer att ha...
Så jag inte glömmer tack för era vackra bilder, Christine och Therese...
MVH/clivia