Om det är telefonsäljare verkar det inte spela den ringaste roll vad man svarar. Om jag svarar med "Hej det är Henrik Sxxxxx" så blir det ändå något i stil med "tjena det är olle svensson, jag söker Henrik" eller "Hej, det är susanne, hur står det till idag?"
Precis samma reultat, om än med någon sekunds förvånad fördröjning om jag svarar "JAAA" eller "HALLÅ" eller "VADVILLDUNUDÅ"
Beroende på humör kan sen min reaktion bli lite vad som helst, allt från "ska inte ha nåt" och sen lägg på luren, till att först spela med en stund för att ta upp deras tid och sedan yxa ner deras argumentation (elsäljare älskar jag att slänga käft med, de har oftast inte den ringaste aning om vad de säljer, men si, det har jag!....

)
En sak är dock säker - jag går ALDRIG med på att ta emot kalsonger, sockar, elavtal, telefonabonemang eller vad f-n för skräp de säljer allt.
Liten bekännelse: jag har faktiskt gått med på en provprenumeration på en dagstidning... 3 månader för 200 kr eller något sådant, men då var jag jäkligt noggrann med att det inte var en automatisk förlängning sedan, utan att den avslutades utan att jag behövde säga upp den.