CITAT (Aqvakul @ 16-11-2008, 19:56)

Det finns ju ingen anledning att vara otrevlig mot nån stackare som kanske "tvingats" ta ett jobb på ett callcenter. Men om dom blir tjatiga eller otrevliga, då....
Precis - tänk så hemskt att behöva sitta och ringa runt till en massa människor och mer eller mindre tvinga på dem saker de inte vill ha, och få en massa otrevligheter tillbaka! Telefonförsäljarna är också människor som ska leva...
Så även om jag avskyr telefonförsäljare är jag alltid artig mot dem när jag upplyser dem om att jag inte är intresserad innan de hunnit dra hela historien. (Jag är också artig mot de stackars ungdomar som säljer mobilabonnemang mm i matbutiken - de tycker säkert inte heller att deras jobb är så himla kul...)
Hemma och i mobilen svarar jag - Ja, det är Helen. Är det nåt av barnen som ringer för femtielfte gången blir det oftast bara "Hej".
På jobb svarar jag med företagets namn och mitt för- och efternamn. Ibland är jag förvirrad och vänder på det - då brukar det bli ganska tyst i luren. Särskilt om jag har sagt "Ja, det är Helen" när jag sitter i växeln på jobb...