CITAT (blomkronan @ 25-11-2008, 01:24)

I kväll körde jag hem grabben från innebandyträningen
Då mötte vi traktorn... på gångvägen upp från parkeringen!!!!! Jag visste vem som ägde den så jag gick hem till honom.
Dörren öppnades av hans fru. Jag fråga om han var hemma. Då sa hon att han låg på sjukhuset för han var utarbetad och låg med dropp...

Ska jag, eller ska jag inte säga vad mitt ärende är tänkte jag...
lika bra att säga som det är...
Jag berätta vad som hade hänt i torsdags, och hon visste pressis vad som hade hänt...
Han hade kommit hem och berättat för sin fru, att han hade känt igen min grabb och visste att han bodde i närheten. På kvällen hade han blivigt matt och så pass dålig att dom hade åkt in med honom till sjukhuset dagen efter. Han är runt 65 år och sköter om gatorna här i området själv. Natten mellan onsdag och torsdag hade han varit ute och sandat hela natten och kört vidare in på torsdagen på dagen utan att sova!!!!. När han körde på min grabb vid 14 tiden var han helt slut...

Hur gör jag nu??? Min grabb klarade sig bra... trotts allt.
Gubben är pensionerad - egenföretagare, sliter för sitt leverbröd.
MEN han är ju rent livsfarlig... om han kör allt själv!!!
Frun sa att han skulle ta kontakt till oss så fort han kommit ut från sjukhuset... jag sa att han kunde vänta tills han kände att han var stark nog till att göra det! Det är ju bara en cykel det gäller.... Han tog nog påkörningen hårt... min grabb hade stuckit så fort från platsen att han hann inte kolla hur han mådde.
ÅÅÅ jag har medlidande med gubben, samtidigt som jag är skit förbanad över hur kan en "vuxen" karl bara kan tänka på pengarna framför säkerheten, han hade ju kunnat anlita folk att köra åt honom den dagen!
Då han hade kört hela natten!!!!!!
Gubben hade anmält olyckan... till försäkringsbolaget!!! för han förstog att jag skulle hitta honom.
ÅÅÅ hur gör jag nu... ska jag tala om för polisen att jag hittat honom???
JAG-
vill nog vänta tills jag talat med honom själv.Även om man är pensionerad, egenföretagare, så får han faktiskt inte arbeta så mycket, att hans uppmärksamhet avstannar! Det är därför lagen om arbetstider har kommit till! (minst 11 timmars dygnsvila!)
Även om han försöker slita och hinna med allt själv, så borde ju även kommunen som lejt in honom, känna till detta och sätta in fler som kan hjälpa honom eller ta en annan entreprenör som klarar detta utan att arbeta flera dygn i sträck.
Jag vet att detta kan vara ett problem. Dels för dig, rent känslomässigt och dels för gubben som i alla fall försökt klara allt. Men samtidigt borde han också själv inse, att är man 65år, så är man inte som förr och kan köra på dygn efter dygn.
Att påkörningen av din son skulle behöva bli väckarklockan för samtliga inblandade, är ju faktiskt att ha gått för långt, aldeles för långt. Det hade ju faktiskt kunnat sluta betydligt värre än så här!
Vad hade hänt om det hade varit en mamma med spädbarn i vagnen...
Nej rätt ska vara rätt. Du och din son har ju faktiskt också fått lida, lika mycke som gubben. Låt dsaken gå den rätta vägen, så kanske även kommunen tar sitt ansvar!