Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sjukdom, Prostatacancer
          Inga från Närke
          Inlägg 25-11-2008, 14:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hej
          Det var länge sedan jag skrev på detta forum. Tiden har inte räckt till har haft fullt upp med hund, sjuk släkting som avled på sin 90-årsdag för en vecka sedan så jag har hjälp till med bilskjutsar m.m.
          Sambon har haft ryggproblem sedan drygt 10 veckor nu (diskbråk) och har ju inte orkat att göra så mycket under den tiden och fortfarande. Nu har han även fått besked att han har prostatacancer och skall opereras. Så det är hur jobbigt som helst här hemma.

Är det någon här som har sambo, man eller bekant som har opererats och vet lite hur det går och har gått.?
          Tumörerna är inte så stora 1-3 mm men finns på ena halvan av prostatan på 5 ställen så därför operation eller strålning. Vi får hoppas att det inte är någon spridning, läkaren sa att det inte var så stor risk för det. De hade ju inte sett något annat när han var och skelettröntgade ryggen utan bara hans besvär med den att det är utslitet och disk mellan 2 kotor som är sliten.
          För och nackdelar finns det med båda alternativen men operationen är ju säkrast och inget annat blir förstört som det kan bli av strålningen.
          Har inte så många att ventilera denna fråga med så därför skriver jag av mig till er som brukar kunna ge lite tröst och vet lite om allt.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Snöflinga
          Inlägg 25-11-2008, 18:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Usch vad jobbigt, förstår att du inte hunnit skriva sad.gif Har ingen erfarenhet förutom att en väninnas man opererades för p-cancer och är nu helt återställd. Ville mest skicka tröstekramar trostar.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 19:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon