Hej!
Jag har aldrig haft råd att handla av Lehel. Vill man ha ett bra sortiment av hostor rekommenderar jag Marco Fransen
Marco Jag har handlat en hel del där och fått bra plantor till vettiga priser. Han brukar ha drygt 1000 sorter i lager. Vill man besöka plantskolan så har hans mamma bed and breakfast mitt emot plantskolan. Mycket trevliga människor.
Ingrid!
Det var skönt att du inte tycker att jag är småsnål. Jag känner ofta att jag är det. Köper små ynkliga plantor som är billiga och inte ser något ut på flera år men samtidigt får jag glädjen att se dem utvecklas.
Trädgård som yrke. Ja visst är det ett yrke om det ingår att förlora massor av pengar varje år. Jag måste sälja lite plantor för att ha råd att köpa nya. Det finns så mycket jag vill pröva. Eftersom jag fick sparken från mitt jobb så fick jag en slant av min arbetsgivare och en del av den har gått till växter. Det som har varit dyrast är min idiotiska ide att bygga en demoträdgård med ätliga frukter och bär. Det som är bra med projektet är att många människor tycker det är roligt och intressant att besöka det. Samtidigt så ska det bli skoj att smaka nya saker under de närmsta åren. Det tar lite tid eftersom jag köpt små plantor som inte ger skörd på flera år.
Gunilla påpekar en viktig sak. Gå med i STA eller någon annan trädgårdsförening. Det är där du hittar alla intressanta växter som inte finns i plantshoppen dessutom ofta till rimliga priser. Växtmarknader är mycket trevliga inrättningar. Jag besöker några varje år både för att sälja och köpa.
MVH
Jan