Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gullregn
          Daniella
          Inlägg 27-04-2004, 10:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 3 433

Läste att den var giftig, inte bara bären utan hela trädet. Jag har små barn, hur pass giftigt är det? Är det nån som vet????

"Orolig"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KURT
          Inlägg 27-04-2004, 13:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

CITAT (MRLINDELL @ 27-04-2004, 14:05)
          Jag anser att det är ABSOLUT FEL att bara nonchalera varningen, den dagen det händer så händer det och då känns det säkert inte bra att vara förälder.

Min approach är alltid: Varför ha giftiga växter överhuvudtaget tillsammans med småbarn. Vi plockar ju bort våra kemikalier, har alla möjliga skydd och säkerhet hemma så varför göra trädgården livsfarlig.

I så fall skall man väl göra en objektiv riskbedömning. D v s verkligen ta reda på hur stor risken är att något skall gå illa. Visst man man enkelt plocka bort alla giftiga växter, och för den delen alla giftiga kemikalier. Man kan skaffa brandvarnare, åskledare, jordfelsbrytare och barnsäkra elutttag och alla andra appprater. Men då får man ju också undvika en massa annat tex att köra bil, buss bör man nog inte heller åka. Tåg och flyg är nog OK, fast man kan ju inte ta sig till flygplatsen eller stationen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-11-2025, 15:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon