CITAT (Maggan H @ 25-11-2008, 19:59)

Den högsta och roligaste växten i år blev mina Lejonöron som blev närmare 2½ m höga, högre än Änglatrumpeten! Tyvärr tog jag ingen bild på dom, men blomman ser ut så här, våning efter våning på stjälken.
Lejon_ra.jpg ( 53.6k )
Antal nedladdningar: 37Jag googlade på lejonöron men hittade ingen bild på växt där! Vad är det för sorts växt?
CITAT (tepa @ 26-11-2008, 08:59)

Biggan, din Begonia är det mest praktfulla i begoniaväg jag sett !! Jag har haft en Begonia, som blommade villigt, men efter ett halvår var det bara lite spret kvar, slängde den. Skulle vilja försöka igen, men då ska jag köpa kopåse-jord att plantera i. Knappast behövs det någon extra näring med en sådan jord. Hur står det till med din Begonia nu ?
Hälsn Tepa
Den har nog snart blommat över. Nu ser man bladverket igen. Får se imorgon om jag tar ett foto när det är dagsljus.
CITAT (flaxss @ 27-10-2008, 17:54)

för tillfället är detta min Praktväxt , inget märkvärdigt , men den har en trevlig historia bakom som gör den speciell för mig . men det är min uppstammade Azalea
tror jag skaffade den 05 , jag hade praktik på en plantskola och denna hade ingen skött så vidare bra . den helt uttorkad och inklämd i ett hörn . och dom skulle kasta den ! , den hade några blad resten var bruna och den hade inga blommor . men jag tog hem den och skötte den . den tappade alla blad även med bra skötsel . våren kom och jag planterade om den i ny jord satte ut den och den levde upp på nytt ! . men den blommade inte den hösten 06 . sedan satte jag in den för vintervilan och satte ut den till våren och 07 hade jag tillgång till skolans växthus där den fick stå och där blommade den såå vackert med vita blommor
[attachment=26507:linusbild.jpg]
sedan ett år till och tathand om den och nu tog jag in den för att åter se den blomma och i veckan slog dom första ut
[attachment=26506:IMG_6184.jpg]
Jättefina Azaleor Linus!

Vita är så fina!
CITAT (anilin @ 27-10-2008, 14:50)

Min Panteramaryllis som blommar praktfullt var jul eller strax efter och ser tråkig ut resten av året.
Väldigt fin! Visst är det synd att dom bara blommar en gång om året!
CITAT (Valbo @ 27-10-2008, 22:33)

Hej! Min praktväxt i år är mitt persikoträd som för första gången kunde behålla frukten på trädet tills den mognat, och det med besked. Skörden var ca, 15kg och den ena persikan godare och finare än den andra. trädet växer sen 6 år i mitt växthus som finns i zon 4, södra norrlans östra kustland....gissa om grannar och vänner blev överraskade när de blev bjudna på hemodlat. Doften i växthuset var också en upplevelse i sig, jag längtar redan till nästa skörd.
Vilket fruktkalas! Förstår att du är nöjd och hoppas på lika fint resultat nästa år!