Igår regnade det ordentligt här under flera timmar. Jag passade på att omplantera flera av kaktusarna/fetbladen, och dom som stod i yttrkrukor hade jorden ordentligt och jämnt "blöt" , och dom som inte hade varken ytterkrukor eller fat hade jorden "blöt" till hälften av krukorna, och resten var så gott som helt torr..Jag tänker att det nog var som om dom hade blivit vattnade på normalt vis..
När jag såg det så kändes det som att få ett svar på det vi har pratat om här, och jag kom än en gång fram till att om dom behöver en ordentlig rotblöta, då måste man nog åtminstonde ha ett djupt fat under krukan där vattnet kan få vara kvar ett bra tag för att jorden ska få ta den tid den behöver för att bli ordentligt "blöt"...
Men än en gång...sån behandling är ju enbart när växten av en eller annan anledning har blivit ordentligt snustorr, för när man håller efter med normal vattning behövs ju inga "chockmetoder"..
PS..idag har vi haft min temp +3 och max+ 10, och en isande vind, så det har blivit ordentligt kallt, och när det regnade i går kväll var det inte en grad varmare än i dag