CITAT (flinga100 @ 30-11-2008, 13:59)

Jag blev så inspirerad av den här tråden och en gammal tråd om penséer att jag beställde frizzle sissle, ice blue och purple rain från rara växter. Jag ska så dem så fort jag får dem, hoppas det går fort.

De ska få bo inomhus till de kommit upp och sedan åker de ner i övervintringsrummet (runt 10 grader och extraljus).
Jo tack, känner igen det där med inspiration.

Hittade den braiga pensétråden i våras, som du också hittat och jag tror att det är Lady Hamilton som har en bra instruktion i sitt album(?)
Har några påsar till med penséer som slank med i en beställning. Eftersom jag drabbades av någon slags kortslutning i hjärnan och köpte en mer "proffsig" växtlampa häromveckan, så misstänker jag att jag kommer ha några krukor på gång snart.
Det blir ju lite ljusare inne också med växtlampan tänd.
Måste bara bearbeta maken om den nya bra platsen för sådder jag hittat. Kräver krok i taket och jag är kort i rocken. Han tittar ibland lite trött på mina växter så jag försöker vara lite försiktig.
Fast än så länge intalar jag mig fortfarande att jag inte ska så några penséer inne.....
Det är mycket smartare att göra som jag gjort och köpa en färdig pensé till våren när penséabstinensen slår till.
Men vem är smart?