Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svenska Trädgårds Föreningen, kallar till dess Ledamot
          CillaM
          Inlägg 01-12-2008, 21:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Så står det på ett stort ark, 37,5 x 42 cm, som jag fick efter min farmors bortgång. Det är Stockholms Trädgårdsförening som så högtidligt och omständligt skrivit en kallelse (?). Arket är vattenskadat och sitter gemat på en kartongbit, det har inte de senaste 50 åren suttit glasad med ram, om någonsin. En konservator vore på sin plats men jag har letat lite och öh... hittar ingen. men det är ganska skoj att ha det, det är tydligen någon inom min farfars släkt som var medlem i denna trädgårdsförening 1846. Trädgårdsföreningen varade inte speciellt länge och väldigt lite info så här snabbt finns att få tag på Svenska Trädgårds Föreningen

Ska jag lägga ner tid o möda (pengar) på konservator eller?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Piccante
          Inlägg 02-12-2008, 14:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag har köpt gamla tryck ur en flora som jag ännu inte har hunnit lämna in för inramning men meningen var att de skulle bli tavlor. Gamla tryck är inte så dyra jag tror mina kolorerade tryck kostade runt 80Kr/ st men med en historia bakom som att det går att knyta brevet til len person så brukar det vara intressantare. Hör med ett antikvariat för värdering.

När man ramar in gammalt papper tänk på att paspartou (stavning?) och bakstycke ska vara i syrafritt papper. Vissa papperstyper innehåller syror som kan fräta på det gamla pappret och färgerna, köp kvalitetspapper i pappers eller konstaffär. Därför är jag lite skeptisk till laminering av gamla papper, vilka gifter frigörs inte av plasten när den värmas upp???

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 14:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon