CITAT (Överbölingen @ 12-12-2008, 19:59)

2008-12-12
.......Nu tillbaka till denna däringa gräsmattan i en tråd i ett forum. Alltså det där gröna som ligger 60 cm ner under ett underbart snötäcke. (Tills man skall skotta sig fram). Då är det inte underbart...............
Skottar vi vägar så reser leran sig ett par dm och vi får häftiga valkar på gården. Där det går skall vi köra vägar med skoterspår. Är det bara vettigt kallt, sisså där än – 15° så blir det efter något dygn stenhårda gångvägar....
....Tänk om det gick att hyra 10 sibiriska katter (finns det sådana), som under ett par veckor kunde hållas sig Böle och käka de små bruna under värsta vintern.........
Måste väl angripa klippningen av gräs mattan igen...... eftersom kära Eva har bra fart på spaden så varför i fridens dar skall jag slita min ömtåliga kropp med så triviala arbeten? Jag lastar en släpvagnen...... släpkärran kan man dessutom tippa så att man slipper skotta ur jorden..........
Mae råkes
Goder afton käre Överböling

Nu har jag citerat och klippt som jag vill

och nu kommer funderingarna
Varför gör ni gångar i gräsmattan? Räcker inte vägarna till på vintern? Själv brukar jag undvika att beträda gräsmattan överhuvutaget vintertid (men det kan ju bero på att jag inte gillar att "plumsa om kring" i meter djup snö...............
Sibiriska katter har jag ännu inte sett att de finns till uthyrning, men skulle du hitta en annons så meddela mig (kan också behöva ett "gäng"
Vem är det som klipper gräsmattan? Att Eva gräver har jag förstått och att du gillar "tipp funktionen" på släpvagnen lika så........men det framgår inte vem som igentligen klipper gräsmattan? Ingen av er kanske .............
Ha det gott i snöyran / Lady´n
Redigerat av Lady Hamilton: 12-12-2008, 20:23