CITAT (Gunilla T @ 15-12-2008, 16:05)

Förövrigt tycker jag det börjar bli väldigt trångt med åsiktsutrymme på Odla - att sätta etiketter på alla som inte tycker som majoriteten är naturligtvis effektivt - svårt att värja sig utan att låta patetisk men på sikt innebär det att Odlas diskussionsforum börjar lida av konformism och vi få fler än en "meningslös tråd" -
Om det här är någon slags protest mot att Nauti blivit kritiserad för att han kapat Annikas fårtråd, så tycker jag att du är helt fel ute. Kan hålla med om att diskussionsutrymmet ibland är begränsat, men man bör faktiskt försöka hålla sig till den fråga som trådskaperen formulerat. Dessutom så är det trevligt om diskussionen präglas av viss konstruktivitet, vilket förutsätter att man lyssnar och försöker förstå, inte bara är intresserad av att föra ut sitt eget budskap.
Angående "Meningslösa tråden" så anser jag att den, trots namnet, tillhör det mer meningsfulla på Småprat. Den erbjuder nämligen värme, gemenskap och ett gott skratt, vilket annars ofta är en bristvara.
edit: stavfel
Redigerat av Aqvakul: 15-12-2008, 17:00