CITAT (Bassam @ 18-12-2008, 20:58)

Tack för frågan.
Jag som ger åsikter men ska inte hela livet ta informationen från andra , det ska komma dag efter man läser flera år och kontakta med olika duktiga människa att ger sin åsikter, vet du hur mycket energi o näring behöver växter för att ger blommor o frö, min åsikter kan man minska knoppar eller ta bort dem om man behöver stärka växter.
Obs.: flax själv jag tycker att du är mycket trädgårdsråd, men du ofta ger inte din åsikter ofta.
H: Bassm
I de länder där änglatrumpeterna växer vilt, varken man ger dem vila eller bryter av knopparna heller. Många här i sverige kan faktiskt hålla sina änglatrumpeter på ett sånt sätt att växten inte behöver gå i vil och därmed svarar den med att gå i knopp och även blomma.
Naturligt blommar en änglatrumpet oupphörligt året runt, på betydligt mindre mängder näringstillförsel, än vad de får hos oss svenska odlare.
Den änglatrumpet som vi talar om här, är en änglatrumpet som varit med i många många år och därför har en egen vilja att gå i blom. Så här stora exemplar som det handlar om här, är inte ens lämpliga att sätta i vila, då det TAR FÖR MYCKET KRAFT avplantan att sen komma igen, det är faktiskt MYCKET BÄTTRE att den då istället får gå på halvfart och göra vad den är skapt till... BLOMMA!!!!!!