Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snart nyår..
          diva&hero
          Inlägg 21-12-2008, 19:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 20 189

Nu är det inte långt kvar till nyår! Kul för oss yahoo.gif men inte för våra hundar. sad.gif
          Vi bor ändå på landet, men även här smäller det i flera dagar. Det är klart att man ska få ha fyrverkerier vid tolvslaget, men bara då!
          Mina hundar verkar reagera värst på dom raketerna som tjuter innan dom smäller.
          Dom inte dörädda men blir ganska oroliga, hanen gömde sig bakom kaminen förra året.
          Hur reagerar era djur?

Redigerat av diva&hero: 21-12-2008, 20:16

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Chamomille
          Inlägg 22-12-2008, 04:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Usch, stackars djur sad.gif . Min sambos förra hund var så fruktansvärt rädd så veterinären skrev ut ett recept på lugnande som voffsen Ludde fick äta ett par veckor. Då mådde han mycket bättre.
          Min hund jag hade var nog ännu värre, hon var rädd när brödskivorna hoppade upp ur brödrosten t.o.m. En gång smällde någonting ute på ön (en bössa kanske) och hon blev så rädd så hon sprang över hela ön till andra sidan (några km), hoppade rakt ut från Waxholmsbryggan (ja, det satt ett par bekanta i väntkuren som såg ett svart sträck med öron lubba förbi och hoppa rakt ut) och simmade mot ön mitt emot. När hon väl kom över till andra sidan pickade ett gäng tärnor henne i huvudet så hon vände 90 grader och började simma åt det hållet där mormor bodde när hon levde. Som tur var så såg en släkting att det nog var en hund som simmade där och såg ut som Nickan, så de tog sin båt och plockade upp henne wub.gif Men då höll hon nästan på att sjunka... sad.gif
          Nä fy, va hemskt. Vi blir ganska irriterade här hemma. Visst, kul att se fyrverkerier, men måste man börja redan nu? Jag tycker att det räcker en dag om året yes.gif

Edit: Stavfel som vanligt

Redigerat av Chamomille: 22-12-2008, 04:38

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          evni
          Inlägg 23-12-2008, 10:32
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 282
          Medlem nr: 13 174

CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 04:36) *
          Usch, stackars djur sad.gif . Min sambos förra hund var så fruktansvärt rädd så veterinären skrev ut ett recept på lugnande som voffsen Ludde fick äta ett par veckor. Då mådde han mycket bättre.
          Min hund jag hade var nog ännu värre, hon var rädd när brödskivorna hoppade upp ur brödrosten t.o.m. En gång smällde någonting ute på ön (en bössa kanske) och hon blev så rädd så hon sprang över hela ön till andra sidan (några km), hoppade rakt ut från Waxholmsbryggan (ja, det satt ett par bekanta i väntkuren som såg ett svart sträck med öron lubba förbi och hoppa rakt ut) och simmade mot ön mitt emot. När hon väl kom över till andra sidan pickade ett gäng tärnor henne i huvudet så hon vände 90 grader och började simma åt det hållet där mormor bodde när hon levde. Som tur var så såg en släkting att det nog var en hund som simmade där och såg ut som Nickan, så de tog sin båt och plockade upp henne wub.gif Men då höll hon nästan på att sjunka... sad.gif
          Nä fy, va hemskt. Vi blir ganska irriterade här hemma. Visst, kul att se fyrverkerier, men måste man börja redan nu? Jag tycker att det räcker en dag om året yes.gif

Edit: Stavfel som vanligt

Men usch vilken historia. Vilken tur att hon klarade sig. tummenupp.gif
          Jag har 4 katter och det är 2 av dom som är riktigt rädda. Dom sticker i väg och kan vara borta i dagar vid och runt nyår. Det räcker med raketer på nyårsafton. Stackars djur.
          /Eva

--------------------
          eva-carin

Citera
          Chamomille
          Inlägg 27-12-2008, 13:39
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (evni @ 23-12-2008, 10:32) *
          Men usch vilken historia. Vilken tur att hon klarade sig. tummenupp.gif
          Jag har 4 katter och det är 2 av dom som är riktigt rädda. Dom sticker i väg och kan vara borta i dagar vid och runt nyår. Det räcker med raketer på nyårsafton. Stackars djur.
          /Eva

Jaa, stackars djur... Nu har det börjat smälla här sleep.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 15:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon