Miro hemma igen Fåtöljen har blivit hennes favoritplats, förutom filten på tvättkorgen i badrummet (elementet är precis bakom så där är det varmt och skönt) Än så länge har hon lagt några överraskningar, annat än i badrummet då hon spydde upp en rejäl hög med... MASK! Spolmask troligen, kan inte det där nåt vidare, bandmask var det inte så mycket vet jag. Kan vara att Djurskyddet gav henne en avmaskning innan jag hämtade henne o det kom upp igår först. Miro är vansinnigt kelig, hon har upptäckt hur gott det är att bli klappad och kelad med och följer mig flera gånger runt i huset för att stryka sig mot benen.
Lekfull är hon också och leker med alla handgjorda kattleksaker. Och det bästa är att Tessa, den katten som var så skräckslagen när Miro först kom hit, har lugnat ner sig ordentligt och tycker till och med det är skönt att vara hemma. Bara hon får ha sin sovplats i fred, på klädskåpet. Det känns bra nu, harmonin börjar infinna sig igen, tanken på att Miro var ensam där ute, dessutom nykastrerad, var ingen bra känsla.
O nu när jag tänker efter så kan det mycket väl ha varit Miro som sprang över o rondellen, mitt i värsta trafiken, några dagar efter att hon försvunnit.