CITAT (Bassam @ 28-12-2008, 16:43)

Tack för frågan:
Hej flaxss du sa att du fick jobb i plantskola o på samma tid du säger ni kan inte leta på 'blomsterhandlaren'' informationen, du har dubbel moral, när köper man kamelia o inte lyckas finns hundra orsaker som döda växter , det är inte bara frost som dör växer, jag säger leta på 'blomsterhandlaren'' informationen om man lyckas inte , man ska gå tillbaka till 'blomsterhandlaren'' o de har ansvar.
H:Bassam

förstod inte hur du menade tyvärr. en blomsteraffär som säljer kamelia och säger att den tål -15c utan prut tycker jag är oseriöst då det är MYCKET som spelar in om den tål att vara ute eller ej som klimat,temp,sort/art.
jag rekommenderar ej mina kunder att plantera ut sin kamelia. däremot börjar dom prata om att ha den ute eller har erfarenhet av att odla känsliga växter då kan jag berätta om min erfarenhet men då får dom själva bestämma vad dom vill göra men än rekommenderar jag inte nåt.
att du skriver att jag har dubbelmoral förstår jag inte. och NEJ det går inte lita på alla säljare. alla som jobbar inom trädgård har inte kunskap. exempel blomsterlandet och plantagen är väl ställen med lite erfarenhet eller olika kunnande i olika butiker.
Redigerat av flaxss: 28-12-2008, 17:23