CITAT (CillaM @ 30-12-2008, 21:56)

Med tanke på hur fin katten är i pälsen, ser ju alldeles nyborstad ut, så skulle jag leta efter husse/matte i området och bortom det. Sätt upp lappar i området. Och med tanke på morgondagens aktiviteter (raketer och smällare) så skulle jag ta in katten så den får lugn o ro. En väldigt vacker katt förresten

Vi bor på en halvö med få invånare, så jag har ringt runt men ingen här omkring känner till eller har sett katten. Tyvärr är det inte sällan som herrelösa katter kommer hit eftersom mycket turister rör sig häromkring. (Jättekäckt att lämpa av ett djur här som man har tröttnat på

)
Det kan också vara så att katten hoppat in i en bil som varit öppen och åkt med som fripassagerare utan att märkas. Jag ska sätta upp lappar men kan tyvärr inte ta in katten eftersom vi har en egen katt som skulle bli förskräckt och sticka hemifrån då.
Jag håller med om att katten är vacker. Kan tala om att jag redan är tokkär i honom/henne. Fick små kärleksbett i hakan.
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.